Fail Fast! – taki temat miała III edycja amJam, która odbyła się w dniach 30 czerwca – 2 lipca w siedzibie Artifex Mundi. Po ponad 40 godzinach pracy zarówno jury, jak i publiczność za najlepszą grę imprezy uznali Hungry Baby autorstwa Digital Melody. Wśród laureatów znalazły się też produkcje The Astronauts oraz Artifex Mundi. Wyróżniono również trzy inne gry.

W tegorocznym pichceniu gier wzięło udział 10 zespołów z 8 firm: Anshar Studios, Digital Melody, Fireline Games, Jujubee, The Farm51, The Astornauts, Vivid Games oraz Artifex Mundi.

Hungry Baby, zwycięska gra amJam 2017  autorstwa Digital Melody, została doceniona za bardzo dobry gameplay, wysoki stopień dopracowania i fakt, że podczas oceniania jury, ale też i uczestnicy (stąd nagroda publiczności) mieli największą satysfakcję z rozgrywki.

Kill Me, Plz czyli gra o wikingach, których celem jest jak najszybsze dostanie się do upragnionej Valhalli, to zajęła drugie miejsce Produkcja The Astronauts ujęła jury świetnym pomysłem z odwróceniem ról (celem gracza-wikinga jest najszybsze poniesienie śmierci w walce). Dzięki temu rozgrywka jest efektywna, czytelna i satysfakcjonująca.

Na podium znalazła się również gra Artifex Mundi. The Fast and the Failiest zyskała uznanie za spójny pomysł, świetny dźwięk i dobry koncept graficzny.

Jurorzy wyróżnili także 3 inne tytuły:

  • Friendship in the Air (The Farm 51) za najzabawniejszy fail
  • Meat my Balls (Fireline Games) za najbardziej oryginalne odniesienie do tematu
  • Listen to Your Heart (Artifex Mundi) za najciekawszy koncept

Podobnie jak rok wcześniej, wszystkie tegoroczne produkcje były mocno nakierowane na rozrywkę kooperacyjną. Z 10 stworzonych gier, aż 7 wspierało ten tryb rozgrywki.

Gry oceniało jury w składzie: Małgorzata Mitręga (Techland), Jakub Grudziński (Artifex Mundi), Łukasz Hacura (Anshar Studios), Szymon Chlewicki (Earie Forest Studio) i Radosław Czekaj (Digital Melody).

 

Wszystkie gry, które powstały w ramach amJam 2017, dostępne są na stronie wydarzenia:

amJam 2017